Nahlásit komentář

Autonomie a self- instruction při studiu cizích jazyků
Kpt. Ing. Petra Vráblíková, Ph.D.

Článek v českém jazyce zaměřený na výuku cizích jazyků s využitím vědeckých metod. Definovány jsou základní pojmy v této oblasti: self-direction, self-directed learning. Obsahem je schopnost samostatně se učit. K tomu směřuje podrobný rozbor obsahu a činnosti, které vedou uživatele ke zkvalitnění studia jazyků. Krátce je uvedena ukázka z historie a významu znalostí cizích jazyků. Zařazena jsou jména a oblasti působení odborníků. Z článku je patrné, že existují velké názorové rozdíly.
Obsah je vysoce teoretický, pomocí vědeckého postupu představuje výuku, kterou studenti běžně používají k vlastnímu studiu i bez teoretického zázemí. Může se využít jako návod pro studium. Pozornost je věnována novým technologiím a možnostem počítačů. Uvádí se rovněž okolnosti, které neumožňují tento způsob studia.
K diskusi o terminologii:
. Svoboda při studiu jazyků? Nebyla by lepší volnost? (str. 161)
. Autonomní přístup ke studiu? Lépe metoda, kroky?
…jedním z nejdůležitějších prvků je nezbytný vztah mezi self-instruction a rozvojem autonomie, nicméně v rámci určitých podmínek, self-instruction postupy učení mohou…Větu jedním z nejdůležitějších prvků je nezbytný vztah mezi self-instruction a rozvojem autonomie, nicméně v rámci určitých podmínek, self-instruction postupy učení mohou uvést podle češtiny. Příklad: NE self-instruction vzdělávání. (str.161).
ANO vzdělávání s využitím self-instruction.
FaLang translation system by Faboba