Primárním cílem předkládaného výzkumu bylo zjistit úspěšnost při jazykové zkoušce STANAG 6001 u civilních studentů, kteří jsou potenciálními uchazeči o práci v armádě nebo budoucími studenty Univerzity obrany, a na jejím základě provést odhad jejich vstupních jazykových dovedností. Procento úspěšných výkonů při testování dovedností poslech s porozuměním, ústní projev, čtení s porozuměním a písemný projev v r. 2008 je ve srovnání s r. 2006 výrazně vyšší. Autoři se domnívají, že k tomu přispěla účast studentů na řadě zahraničních projektů, a také vysoký standard školy. Výsledky jsou zobraceny v několika tabulkách a grafech.
PhDr. Marie Jandová, CSc., Mgr. Dalibor Cibulka, Mgr. Helena Rýlichová
Sondáž k úrovni dovedností v anglickém jazyce na vybraných civilních středních školách
Probing Into English Skills and Accomplishments in Selected Civilian Secondary Schools
JANDOVÁ, Marie, CIBULKA, Dalibor, RÝLICHOVÁ, Helena, Sondáž k úrovni dovedností v anglickém jazyce na vybraných civilních středních školách, Vojenské rozhledy, 2012, roč. 21 (53), č. 3, s. 106–112, ISSN 1210-3292
Celý článek →→