Archive menu
For Authors
For Reviewers
Latest comments
- Reakce autora ke komentáři prof. Jaroslava Komárka: 1. Zda článek… on Wednesday, 14 September 2022 09:26
- Nemohu souhlasit s komentářem, že článek je vysoce teoretický a… on Monday, 29 August 2022 21:19
- Dobrý den, já jsem absolvoval jeden rok ZVS v letech… on Thursday, 11 August 2022 18:15
The Hidden Contents in the Professional Military Education Process
Abstract:
Increasing pressure on the quality of the educational content brings the need to address the issue of hidden mechanisms in the educational process that have impacts on the quality of knowledge and skills. This article discusses the existence of the hidden curriculum in lifelong learning and puts it into the context of the lifelong Professional Military Education as it is provided at the Centre for Security and Military Strategic Studies at the University of Defence. The uncovering of the hidden content in education may not be a welcome process, in extreme it may become unacceptable. However, hidden content can affect the achieved learning outcomes, as well as their deliberate disclosure and appropriate processing. The aim of the article is to describe whether and with what benefit can the concept of the hidden curriculum be applied to professional military education in the Centre for Security and Military Strategic Studies environment.- The Hidden Contents in the Professional Military Education Process (2354 Downloads)
Licková Markéta
MAJ Markéta Licková, born in 1977. In 2004 she graduated from the Faculty of Military Technology of the Military Academy in Brno, the field of Military Geodesy and Cartography. She served in various posts within the ACR Geographical Service and participated in ISAF missions. She currently works at the Centre for Security and Military Strategic Studies of the University of Defence Brno in the field of planning, organization and implementation of military career courses.
16/11/2021
1 comment
- Comment Link Sunday, 30 January 2022 11:53 posted by Karel Kozák
Str, 141 Skryté obsahy v procesu vojenského profesního vzdělávání
Markéta Licková
Článek v českém jazyce se na 13 stránkách zabývá částí vzdělávacího systému. Pozornost je zaměřena na termín „kurikulum“, který je zde definován, charakterizován, objasňován význam a využití v kariérových kurzech vojenského profesního vzdělávání.
Terminologie. V celém dokumentu uvádět stejně kariérový, resort nebo rezort, resort obrany nebo resort MO?, překlep str. 146, 147.
Text je vhodný pro specialisty působící ve vzdělávacím procesu, je velmi teoretický. Pro ostatní má informativní charakter k získání přehledu o skrytém obsahu vzdělávání.